Üye CenGo Oluşturuldu: 4 Kasım, 2017 Üye Share Oluşturuldu: 4 Kasım, 2017 Günlük kullanım için tasarlanıp üretilen otomobiller üretim maliyetleri, ağırlık dolayısıyla yakıt tüketimi gibi nedenlerle olabileceklerinden daha az sağlamlıkta üretilmektedirler. Özellikle 80’ler ve 90’larda güvenlik faktörünün günümüzde olduğu kadar ön planda olmaması nedeniyle o zamanların otomobillerinin büyük çoğunluğunun günümüz otomobillerine göre daha az sağlam olduğu bilinmektedir. Şasi güçlendirme neden gereklidir? Otomobilin şasileri esnektir. Otomobili limitlerinde kullandığınız durumlarda şasi ve kaporta aksamı gözle görünmeyecek şekilde esner. Bu da otomobilin tepkilerine etki eder. Ayrıca sürekli limitlerinde zorlanarak kullanılan bir otomobilde zamanla şasi – kaporta aksamlarında çatlamalar ve deformasyonlar meydana gelir. Bu problem özellikle 3 kapı hb, coupe ve cabrio otomobillerde gözlemlenebilir. Bu tarz otomobillerde orta direk, arka şasi bağlantı çevresi gibi değişken yüke maruz kalan kısımlarda çatlamalar görmek mümkündür. Sportif amaçla kullanılacak yarış otomobilleri hazırlanırken standart şasi üzerinde güçlendirme işlemleri yapılır. Şasinin orjinal punta kaynak yerleri gaz altı kaynak (argon kaynağı) ile komple kaynatılır. Kritik noktalara şasi sağlamlaştırma aparatları kaynatılır veya monte edilir. Şasi güçlendirme işlemi ile daha rijit bir gövde elde edilir. Özellikle modifiye edilecek otomobillerde şasi güçlendirme yapılması atlanılmaması gereken bir adımdır. Tamponun arkasında kalan ön travers ile şasi bağlantı noktaları görülen aparatlar ile sağlamlaştırılıyor. Otomobilin ön kapı direği ile ön kılıç sacları aparat yardımıyla sağlamlaştırılıyor. Ön traversin üst kısmına alt kısma yapıldığı gibi sağlamlaştırma işlemi yapılıyor. Şasi güçlendirme nasıl yapılır? Öncelikle otomobil “kuru kasa” dediğimiz tamamen sökük hale getirilir. Otomobil üzerinde varsa çürükler tamir edilir, yapısal bozukluklar ortadan kaldırılır. Sonrasında kasanın üzerinde punta kaynaklı birleşim noktaları komple gaz altı kaynak yardımıyla kaynatılır. Bu işlem sonunda otomobile özel olarak hazırlanan şasi takviye elemanları otomobilin takviye edilecek bölgelerine kaynatılır. kaynak Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap