Üye CenGo Oluşturuldu: 4 Kasım, 2017 Üye Share Oluşturuldu: 4 Kasım, 2017 Yüksek performanslı ve performansı arttırılmış motorlarda başlıca sorunlardan biri yüksek seyreden ‘’IAT’’ (intake air temperature yani Türkçesi hava emiş sıcaklığı) değeridir. Performanslı kullanım sırasında hava-yakıt karışımındaki havanın soğuk olması istenir. Bu sebeple havanın filtreden mümkün mertebe soğuk girmesi ve filtreden soğuk giren havanında yolda ısınmaması gerekmektedir. Emme manifoltları ve monte edildikleri motor blokları arasına yaklaşık 0.5mm kalınlığında sac üzeri petrol türevi kaplama yapılmış sızdırmazlık contası konulmaktadır. Kullanım esnasında motorda oluşan ısı bu sızdırmazlık contası üzerinden emme manifoltuna iletilmektedir. Motordan geçen bu ısı enerjisi ile emme manifoltunun sıcaklığını arttırmaktadır. Isı yüklenen emme manifoltu ise içerisinden geçen havanın sıcaklığını arttırmakta dolayısı ile de iat değerinin yükselmesine; aracın performansının düşmesine sebep olmaktadır. Motor bloğundan emme manifoltuna ısı geçişini önlemek amacıyla termal contalar kullanılmaktadır. Bu contaların ısı iletim katsayıları düşük olduğu için, termal conta kullanmayan motorlara göre emme manifoltuna geçen ısıyı %70’e varan oranda düşürmektedir. Soğuk kalan emme manifoltu da iat değerinin düşük kalmasına önemli oranda etki etmektedir. Termal contalar ısı iletim katsayıları düşük malzemelerden üretildiği gibi aynı zamanda motor bloğunda oluşan yüksek sıcaklıklara dayanabilen malzemelerden üretilmelidir. Montajları sırasında maksimum sızdırmazlığı sağlamak için iki adet orijinal emme manifold contasının arasına konularak yerine uzun ve gevşemez cıvatalarla monte edilmelidir. kaynak Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap