Üye CenGo Oluşturuldu: 4 Kasım, 2017 Üye Share Oluşturuldu: 4 Kasım, 2017 Hepimizin bildiği gibi asfalt yol dışında, arazi şartlarında yol alabilen araçlara off-road araçları denmektedir. Bu araçların normal otomobillerden en belirgin farkları ise arazi engebelerine takılmamaları için yerden yüksek olmalarıdır. Dolayısıyla söz konusu off-road olduğu zaman yükseltmeninde sınırı yoktur. Off-road araçlarının yükseltilmesini üç ana başlıkta inceleyebiliriz. Süspansiyon ve yürüyen aksamın yükseltilmesi. Kupanın şaseden yükseltilmesi. Kombine kitler. Kupanın şaseden yükseltilmesi adından da belli olduğu üzere şase ve kupa arasına konan yükseltme takoz ve burçları ile gerçekleştirilmektedir. Montajı meşakkatli olduğu için ilk etapta tercih edilmemektedir. Kombine kitler ise bir aracın yükseltilmesi için gereken bütün bileşenlerin bir arada bulunduğu ve yükselen aracın ihtiyaçlarına bağlı olarak uzun aktarma organları, uzun amortisörler, uzun direksiyon milleri vs. vs. uzun bir listeye ve kabarık bir fiyata sahiptir. Fiyatları yüzünden pek tercih edilemezler. Bizim bu yazımızda asıl irdeleyeceğimiz yükseltme tipi ise süspansiyon ve yürüyen aksamın yükseltilmesi. Helezon yay ve amortisör barındıran süspansiyon sistemlerinde en yaygın yöntem yükseltme flanşı (get) kullanımıdır. Kesin çözüm olmakla beraber mevzu bahis flanş amortisörün içerisine helezon yayın hemen altına ya da üzerine konulduğu takdirde amortisörün çalışma strokunu azaltacağı için konforda hatırı sayılır miktarda azaltmaktadır. Bu tip flanşlar yerine amortisörün altına ya da üzerine helezondan bağımsız amortisörü tabladan yükselten flanşlar ise amortisörün çalışma strokunu değiştirmediği için neredeyse hiç konfor kaybı yaşatmadan yükseltme sağlamaktadır. Ancak unutulmamalıdır ki yükselen amortisör konumu ile birlikte aks açıları ve direksiyon mil pozisyonları değişeceği için bu gibi parçaların ömründe uzun vadede bir miktar kısalma olacaktır. Genellikle kullanıcılar yükseltme kitlerinin maliyetlerine kıyasla bu gibi ömür kısalmalarını daha makul bulmaktadır. Makas barındıran süspansiyon sistemlerinde ise yükseltme ve konfor artışı amacıyla salıncaklı makas küpeleri kullanılmaktadır. Araçların orjinalinde bulunan makas ve şasenin bağlantısını sağlayan küpeler kısa ve salıncaksızdır. Salıncaklı makas küpeleri ise orijinal küpeler yerine monte edilmektedir. Makas ve şase arasındaki mesafeyi arttırarak aracın yükselmesini sağlamaktadır. Ayrıca orijinal küpede bulunmayan salıncak sistemi sayesinde konforu ve yürüyen aksamın yola olan uyumunu arttırmaktadır. Bütün bu parçaları araca uygularken dikkat etmemiz gereken en önemli husus aracın orijinal parçalarına zarar vermeden monte edilebiliyor olmasıdır. kaynak Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap