Üye Savaş Gündoğan Oluşturuldu: 11 Mart, 2021 Üye Share Oluşturuldu: 11 Mart, 2021 Lastik havalarını indirince araç yola daha iyi tutunur mu? Siste dörtlüleri yakmak doğru mu, hangi renk gözlük camı takılır? En iyi fren nasıl yapılır? Hepsi bu yazıda... Araç sayısının 15 milyona ulaştığı Türkiye'de sürücülerin doğru bildiği birçok konu aslında yanlış. Bazı sürücülerin lastik havalarını düşük tutarsak araç hem daha iyi tutunur hem de daha konforlu olur düşüncesi yanlış. Lastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekiyor. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre lastiklerin havasının artırılması, yakıt sarfiyatının azaltılması ile hız açısından aracın performansını olumlu etkiliyor. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamıyor. Doğru olmayan lastik havası otomobilin yol tutuşunu da aynı şekilde bozuyor. Düşük havası olan lastiklerin tabanının ortası yukarı kalkar ve yolla teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken, kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. 'Yağışta havası indirilmiş lastik daha az kayar' inancı da doğru değil. Çünkü, hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapanır. Böylece yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar. EN İYİ KOLTUK POZİSYONU 'En iyi koltuk pozisyonu sürücünün en rahat ettiği pozisyondur' inanışı da yanlış. Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği bir pozisyon olmalı. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalı. EN İYİ FREN NASIL YAPILIR? Ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur' bilgisi de doğru değil. Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır, motorun aracı ileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır. ABS DAHA KISA MESAFEDE DURDURUR MU? Antiblokaj Fren Sistemi (ABS) otomobili, mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur' bilgisi de yanlış. Çünkü, ABS aracın tekerleklerinin kızaklamasını engeller ve fren sırasında aracın manevra yapılabilmesini olanak sağlar. ABS, aracın daha güvenli biçimde frenleme yapılmasına yardımcı olur. Mekanik frene sahip bir otomobilde de fren pedalı pompalayıp kısa mesafede durulabilir şeklindeki inanç araçtakileri tehlikeye sokabilir. Çünkü, pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde araç ileriye doğru hareketini sürdürür. Böylece aracın durma mesafesi uzar. Ayak pedalın üzerinden kaldırılmadan fren yapılmalıdır. KEMERSİZ 50 KM ÇARPIŞMA, 4 KATTAN DÜŞMEYE EŞİT 'Şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir' anlayışı da doğru değil. 50 kilometre hızda meydana gelen bir çarpışmada aracın içindekiler, emniyet kemeri takmadıkları takdirde 4 katlı bir binadan aşağı düşmeye eşit şok yaşıyor. Emniyet kemeri olası kazalarda hayat kurtaran en önemli güvenlik aracı. 'Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır' inancı da yanlış. Çünkü, gündüz kısa far yakmak aracın erken fark edilmesini ve aracı tehlikeye sokacak kişilere karşı daha erken görünmeyi sağlıyor. Yalnızca bulutlu ve yağışlı havalarda değil güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması sürüş güvenliğini artırıyor. 'Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır' bilgisi de yanlış. Çünkü, yoğun siste görüş mesafesi kısaldığından araçların fark edilmesi zorlaşıyor. Bu yüzden en iyisi araçla trafiğe çıkmayın. SİSTE HANGİ RENK GÖZLÜK CAMI TAKILIR? Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, yolların kayganlaştığını dikkate alıp takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almaya yardımcı olur. Ve Türkiye'de en çok kullanılan yöntemlerden biri, diğer şoförleri uyarmak için kornaya basmak! Uyarı için çalınan korna, uyarılan kişiyi paniğe sokup beklenmedik bir tepki vermesine neden olabiliyor. En iyi uyarı biçimi yavaşlamak veya durmak. Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap