Üye Savaş Gündoğan Oluşturuldu: 11 Mart, 2021 Üye Share Oluşturuldu: 11 Mart, 2021 Yere yakınlaştırılmış arabadan daha güzel gözüken başka bir şey yoktur – tekerleğin üstü ile kaporta arasındaki devasal boşluğu kapatmak. Pistin düz ve engelsiz olduğunu var sayarsak yol tutuşunuz için aracınız ne kadar alçak olursa o kadar iyidir. Üreticiler bir aracın süspansiyonunu ayarlarken kasisleri, engebeli yol yüzeyini, yolcu konforunu ve yol gürültüsünü hesaba katması gerekir. Çoğu fabrika çıkışı araba, yol tutuşunu ve sürücü tecrübesini en üst düzeye çıkarmada çok az katkısı bulunan konforlu yumuşak süspansiyona sahiptir. Yarış arabaları sürücünün tercihine ve stiline göre hazırlanır ve bu nedenle kusursuz bir ayar her model araba için farklı olmakla beraber aynı zamanda kişisel bir şeydir. Eğer aracınızın ön tarafını bir bodykit ile alçaltmışsanız o zaman süspansiyon alçak olduğu için çok fazla gitmeniz mümkün değildir ya da ikinci gün ön eteği kaldırıma, kasise ve hatta rampaya çarparsınız. Alışılagelmiş hataların başında Taklit ürünler satan bir dükkana gidip arabayı 50mm alçaltan bir süspansiyon kiti almak ve bunun arabanız için muazzam bir parça olduğunu düşünmek gelir. Bir başka hata ise; Birçok kit doğuştan çok yaygındır ve adeta her model arabaya uygunmuş gibi gözükür. Değişik motor ağırlıkları, jant büyüklükleri ve araba ağırlıkları değişik süspansiyon özellikleri gerektirir. Eğer arabayı çok fazla alçaltırsanız bu sefer tekerlekleri parçalayabilirsiniz. Sürüş Yüksekliği Ayarı Araçlar yere yakınlaştırıldığında gayet hoş gözükür. Yere olan mesafenizi azaltmak tekerleklerin çamurluğa sürtmesine yol açarak problem yaratabilir. Unutmayınız ki yollarda kasisler yer almaktadır ve bunlar alçak bir arabayı yavaşlatmak yerine motorunuzun alt yüzeyine zarar ve ön tamponuzun zarar verebilecektir. Günlük kullanılan arabalarda 35mm’den daha fazla alçalmayı tavsiye edilmemekte; kaliteli süspansiyonu olma olasılığı yüksek olan yarış arabaları için ise 30mm yeterli olduğu söylenilmektedir. Tekerlek boyutunu değiştirirseniz o zaman problem yaşama ihtimaliniz de o kadar yüksek olur. Standart süspansiyona ve 17” janta sahip bir araba tamam; fakat arabayı alçaltmak beraberinde birçok sorunu da getirebilir. Amaç her zaman yol tutuşu arttırmak ve arabaya zariflik katmak olmalıdır. Arabanın alçaltılmasıyla arabanın altından daha az hava geçecektir ve bu da denge konusunda yardımcı olabilir. Unutmayınız ki alçaltılmış helezonlar uyumlu amortisörlere takılmalıdır ve helezonları kesmek gerçekten kötü bir fikirdir – Belirli bir dayanıklılığa sahip bir parça metalden büyük bir parçası eksik halde etkili bir şekilde çalışmasını bekliyorsunuz. Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap