Jump to content

Tork Konvertörü Nasıl Çalışır?


Önerilen İletiler

  • Ev Sahibi

Bu video otomatik şanzımanlı (Vitesli) arabalarda debriyaj görevini gerçekleştiren tork konvertörü'nün (Tork dönütürücü) nasıl çalıştığını açıklar. 
4 Silindirli Motor - Tork Dönüştürücü - Otomatik Şanzıman (Vites)

Tork Dönüştürücü / Temel Parçalar
- Pompa
- Türbin
- Yönlendirme Parçası (Stator /Reaktör)

Otomatik şanzıman içeren otomobiller zahmetsiz kullanım sağlıyor. 
Sürüş uğraştırıcı değildir. Vites değiştirme ile uğraşılmaz ve debriyaj pedalı yoktur. Otomatik şanzımanlı otomobillerde debriyaj pedalının işlevi bir mekanizma tarafından otomatik olarak yapılır. Gerekli durumlarda torkuda çoğaltabilen bu mekanizma bilim ve teknoloji harikası olan tork konvertörüdür.

Otomobil ile yol aldığımızı düşünelim ve karşımıza çıkan bir engelden dolayı frenleri uygulayalım. Fren pedalına basıldığında, tekerlekler dönmeyi durdurur. Bu durumda tahrik mili ve ilgili iletim sistemi de dönmeyi durdurmalıdır. Ancak frenleri uyguladığımızda motoru durduramayız. Motor hep çalışmalıdır.

Frenleme sırasında ve sonrasında şanzımanı, diferansiyeli ve tekerlekleri motordan bağımsız hale getirmeliyiz. 
Bu durumda motor hareket etse bile diğer kısımlar motordan ayrı olduğu için sistem zarar görmez. Motor durmaz.

Bunun için Tork Konventörü (Torque Convertor) / Tork Dönüştürücü kullanmalıyız.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.