Ev Sahibi Yönetici Oluşturuldu: 8 Mart, 2021 Ev Sahibi Share Oluşturuldu: 8 Mart, 2021 Bu video genellikle Japon arabalarda kullanılan ve tam otomatik şanzıman olan CVT şanzımanın nasıl çalıştığı hakkında bilgi verir. -CVT (Continuously Variable Transmission) Nasıl Çalışır ? Otomatik Vites Çalışma Prensibi Kesintisiz sürüş hissi sağlayan sürekli değişken şanzımanlar geleneksel otomatik vites sistemlerinden farklı olarak motordan gelen gücü farklı oranlarda aktarmak için dişli kullanmayan otomatik vites sistemi çeşididir. CVT sonsuz sayıda dişli oranı sağlayarak vites değiştirme işlemini farkedilmez hale getirir. İki konik kasnak ve bir çelik kayış CVT'nin temelini oluşturur. Giriş kasnağı kayışı, kayış ise çıkış kasnağını döndürür. Konik kasnaklar arasındaki boşluk, kasnakların etkin çapını belirler. Boşluk azaldıkça, kasnağın etkin çapı artar. Giriş konisinin sağ kısmı kaydırıldığında çıkış konisinin sol kısmı da kaydırılmış olur. Farklı sürüş koşullarına göre, şanzıman kontrol ünitesi bu kasnaklar arasındaki genişliği ayarlar. Diğer şanzıman türlerinden farklı olarak, hız değişimleri sorunsuz ve farkedilmezdir. İleri ve geri vites elde etmek için CVT'de planet dişli sistemi kullanılır. Diğer aktarım sistemlerinden farklı olarak, CVT geri vites için de çeşitli vites oranları sağlar. CVT nin tüm ilginç ve büyüleyici özelliklerine rağmen bazı dezavantajları vardır. Kemer bu mekanizmanın en zayıf kısmıdır. Vites sisteminin tork kapasitesini sınırlıyor. Sürekli geliştirilmesine rağmen kemerdeki bu sorun sadece azalıyor. Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap