Ev Sahibi Yönetici Oluşturuldu: 8 Mart, 2021 Ev Sahibi Share Oluşturuldu: 8 Mart, 2021 Bu video otomobillerde içten yanmalı motoru başlatmak için kullanılan starter (marş motoru) mekanizmasının çalışmasını en basit şekilde açıklar. Arabalarda motorun ilk hareketini sağlamak için marş motorları kullanılır. Marş motorlarının temel yapısında bir dc motor ve bir selenoid bulunur. Marş motoru volanın dönmesini sağlar. Volan krank miline bağlıdır. Pistonlar krank miline bağlıdır. Marş motorunun pinyon dişlisi marş motoru çalıştığında volan üzerindeki dişlilere temas etmelidir ve volanı döndürmelidir. Her şey bir anahtarı çevirmekle başlar. İlk olarak aküden çıkan elektrik solenoidin batarya ucunda bekler. Aküden çıkan elektrik aynı zamanda temas anahtarına da gider. Aracı çalıştırmak için anahtar döndürüldüğünde solenoide elektrik akımı gider ve solenoid devresini tamamlar. Bunun sonucunda temas parçaları yada başka bir deyişle kontak aktifleştirilmiş olur. Solenoide giden elektrik akımı bakır tellerin üzerinden geçer ve elektromanyetik alan oluşturup iç kısımdaki parçayı hareket ettirir. İç kısımdaki bu parçanın bir ucu kancalı yapıdadır. Kancalı yapı basit bir kaldıraç koluna bağlıdır. Selenoid aktifleşince iç parça kaldıraç kolunu harekete geçirecektir. Bunun sonucunda pinyon dişli tek yönlü kavrama sistemi ile birlikte harekete geçer. İleriye doğru hareket sağlanır. Pinyon dişli ve kavrama tertibatı bir şaft üzerinde bulunan oluklu helisel bir yol üzerinde hareket eder. Helisel yapı ileriye hareket sırasında yeterli bir döndürme gerçekleştirir ve volan ile pinyon dişlinin kolay kavraşmasını sağlar. Aynı şekilde yay da dişlilerin rahat kavraşması için yardımcı olur. Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap