Jump to content

Opel İnsignia 1.6 Dizel İnceleme


CenGo
 Share

Önerilen İletiler

  • Üye

Bu yazımızda Opel İnsignia 1.6 Dizel Kullanıcı Yorumları ve Teknik Özellikleri ve incelemesini detaylı şekilde anlatacağız.

Türkiye’deki yüksek motorlu taşıtlar vergileri nedeniyle 1.600 cc araçlara ilgi büyük. Son yıllarda 1.6 dizel otomatik kombinasyonu ise oldukça revaçta. Bu kombinasyonu birçok marka tercih edip başarılı satış grafiklerine ulaşırken, alman otomotiv markası Opel bu kombinasyona uzun süre ürün gamında yer vermemişti. Bu eksikliğin Opel’in satış grafiklerine olumsuz yansıması olmuştu.

Opel rakiplerinin gerisinde daha fazla kalmamak için hamlede bulundu. 1.6 dizel otomatik kombinasyonunu D segmentindeki modeli İnsignia’ya ekledi. İnsignia rakiplerine göre daha uygun fiyatlı bir araç. Birçok dizel+otomatik kombinasyonlu rakibi araç alımı için gün verirken, birçok bayi de İnsignia bulunabiliyor.

Araç, Editon, Editon Elegance, Business, Cosmo, Sport ve OPC donanım seçenekleriyle alınabiliyor.

Opel İnsignia 1.6 Dizel  Tasarım/İç Mekan

İnsignia, segmentinde spor tasarım karakterine sahip bir araç. 2014 yılında geçirdiği makyaj operasyonuyla özellikle de aracın arkası iki yana uzanan stop lambalarıyla daha olgun bir görünüme kavuştu. Ön görünümü ise yeni Led’li bi-xenon farları ve alçak eğimli sis farlarıyla birlikte daha sportif ve agresif bir görünüme kavuştu. Bunların dışında kapsamlı bir radikal değişim yaşanmadı. Aracın tasarımı coupe sedan olarak tanımlanabilir.

Aracın iç mekanında da önemli değişiklikler yapılmadı. İç mekanda ki en büyük değişim devir saati göstergelerinde meydana geldi. Değişen, düğme kalabalığından kurtulan ve daha sadeleştirilen klima kontrol ünitesinin yanı sıra, devir saati göstergeleri hayalet ekran diye tabir edilen dijital göstergelere dönüştürüldü. Manuel motor devir saati ve yakıt göstergesinin ortasında 8 inçlik bir renkli ekran yer alıyor. Bu ekrandan yol bilgileri ve hız devir saati gibi bilgileri alabiliyorsunuz.

Hayalet ekranın kontrası biraz düşük olsa da çözünürlüğü gayet yeterli. Araç içerisinde müzik sistemi ve klima kontrol düğmelerine erişim kolay. Yakınlık mesafesi iyi ayarlanmış. Klima kontrol ünitesindeki tek dezavantaj, ısı derecesi ayarının artı eksi tuşlarının biraz sert oluşu. Kullanıldıkça normale döneceğini düşünüyorum.

İnsignia, dışarıdan bakıldığında büyük boyutları ve kaslı yapısıyla dikkat çekiyor. Model dışarıdaki heybetli görünümünü iç mekanın arka bölümüne yansıtamıyor. Aracın ön bölümünde her hangi bir sıkıntı yok iken, arka bölümde geniş bir iç mekan isteyenlerin beklentileri karşılanmayabilir.

Arka koltuktaki diz mesafesi de yeterli ancak, baş mesafesi kısıtlı bir yaşam alanı sunuyor. Özellikle de uzun boylu yolculular bu durumdan hoşnut olmayacaktır. Bu tasarımsal sorun aslında aracın spor sedan olmasından kaynaklı bir durum.

İnsignia eşya gözleri sayısı bakımından da rakiplerinin gerisinde kalıyor. Bu araçta sunroof özellikle tercih edilmeli. Sunroof aracın küçük tasarımlı camları ve arka baş mesafesinin yarattığı dar alanı bir nebze de olsa ferahlatıyor.

Opel İnsignia 1.6 Dizel Motor

İnsignia’nın 1.6 dizel motorunun kalbinde 136 beygir güç ve 320 tork yatıyor. Rakiplerinden kilogram olarak daha ağır olan araç (1626 kg), yüksek tork ve beygir sayesinde beklenenden daha iyi iş çıkarıyor. 10.9 saniyelik 0-100 değeri ise bunun göstergesi.

Yüksek tork sadece performansa etki etmiyor. Aracı daha rahat hareket ettirdiği için yakıtta da ekonomi sağlıyor.

İnsignia’nın şanzıman kısmında ise tam otomatik bir şanzıman kullanılmış. Birçok rakibi yarı otomatik çift kavramalı şanzıman tercih ederken, İnsignia tam otomatik şanzıman tercih etmiş. 6 ileri bu şanzıman özellikle de performansı kullanımlarda bir DSG kadar hızlı vites değiştirmezse de, alt devirlerdeki sarsıntısız vites değişimleriyle ve sorunsuzluğuyla beğenimi kazanıyor.

Opel İnsignia 1.6 Dizel Yalıtım

D segment bir araçtaki en önemli unsurlardan biri de yalıtımın kalitesidir. Bu segementte araç alan tüketiciler özellikle de yalıtımın iyi olmasına dikkat ediyorlar. Bu konuda İnsignia makyajsız modeline göre beğenimi kazandı.

Özellikle de motor sesinde, yeni teknoloji motoruyla birlikte önemli iyileştirmeler yapılmış. Alt devirlerde çok az duyulan motor sesi, sadece yüksek devirlerde vites değiştirdiğiniz zaman sesini duyuruyor.

Opel İnsignia 1.6 Dizel Yol Tutuş

Kullandığım araçta opsiyonel olarak sunulan Flexride şasi kontrol sistemi var. Bu donanım sürüş keyfine katkı sağlıyor. FlexRide Sistemi, en güvenli ve konforlu sürüşü sağlamak için Sürekli Süspansiyon Kontrolü (CDC) sistemi, 4 kanallı ABS, Elektronik Fren Gücü Dağılımı, Çekiş Kontrolü ve ESPPlus ile koordineli çalışıyor. FlexRide şasi sistemi, 2 farklı mod ile aracın sürüş karakterini değiştirebiliyor. Örneğin, tour moduna aldığınız zaman, araç normalden daha yumuşak bir karaktere bürünüyor.

Gaz tepkileri daha yavaşlıyor ve süspansiyonlar yumuşak oluyor. Tour modunun farkı sert kasislerden ve çukurlardan geçerken hissediliyor. Bu mod özellikle de şehir içi kullanımlarda konfora önemli katkı sağlıyor.

Sport modunu seçtiğiniz de ise araç agresif bir karaktere bürünüyor. Süspansiyonlar daha iyi yol tutuşu için direksiyon ile birlikte sertleşiyor. Hız devir saati kırmızı renk oluyor ve gaz tepkileri normalden daha fazla hassaslaşıyor.

Şanzımanda daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlıyor. Sport modda aracın viraj kabiliyeti oldukça artıyor. Yan yatmalar hiç yaşanmıyor. İnsignia alacak ve sürüş keyfine önem veren kullanıcılar bu aracı mutlaka bu opsiyonel donanım seçeneğiyle almalılar.

Opel İnsignia 1.6 Dizel Güvenlik

Opel Insignia, 2009 yılında katıldığı EuroNcap testinden 5 yıldızla ayrılmayı başardı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücü ve yolcunun göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağladı. Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvları koruyan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında tüm uzuvlara maksimum koruma sağladı.

Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine maksimum koruma sağlayan Opel Insignia çarpışma testlerinden 5 yıldız aldı. (NCAP)

İnsignia sürüşü zevkli bir araç. Tasarımı ile makyajsız modelinden daha çekici bir hale geldi. Selefine göre motor, yalıtım ve adaptif hız sabitleyici gibi özelliklerle teknoloji konusunda önemli mesafeler kat etti. Özellikle de en büyük handikabı olan 1.6 dizel-otomatik kombinasyonu artık ürün gamına eklemesi, her bayi de araç bulunabilmesi ile birleşince tercih edilesi bir model haline geldi.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.