Ev Sahibi Yönetici Oluşturuldu: 15 Şubat, 2020 Ev Sahibi Share Oluşturuldu: 15 Şubat, 2020 Motorlu araçlarda lastiklerin görevlerini basitçe şu şekilde sıralayabiliriz: Aracın ağırlığını taşır. Yol yüzeyi ile tekerlek arasında teması sağlayarak iyi bir sürtünme yüzeyi oluşturur. Motordan gelen döndürme momentini yola aktarıp çekiş kuvvetine dönüştürür. Frenlemelerde aracın uygun mesafelerde durmasını sağlar. Aynı zamanda lastikler, yol yüzeylerinden kaynaklanan titreşimleri ve darbeleri emerek yok eder. Direksiyon ile verilen yönü izler. Viraj dönüşlerinde direksiyon kontrolüne gerekli olan yanal kuvveti üretir. Lastiklerde, yoldan kaynaklanan etkiler nedeniyle zamanla aşınarak diş derinliği azalır. Diş derinliğinin azalması ile su deşarj kapasitesi %70 düşerken fren mesafesi %30 uzamaktadır. Ayrıca direksiyon hâkimiyeti yeni bir lastiğe göre 6-7 kat azalmaktadır. Lastiklerin aşınmalarını engellemek mümkün değildir. Ancak lastik aşınmasını minimuma indirebilmek mümkündür. Lastik aşınmasını minimuma indirebilmek için belirli periyotlarda ön düzen ayarları yapılmalı ve lastik hava basınçları kontrol edilmelidir. Belirli periyotlarda tekerlek diş derinliği ölçülerek diş derinliği 3 mm’nin altına düşünce tekerlekler değiştirilmelidir. Lastik diş derinliği 1.6 mm’nin altına asla inmemelidir. Lastiklerdeki aşınma miktarı fazla olmasa bile zamanla kurur ve çatlar. Bu durumda da lastikler özelliklerini kaybeder. Bu sebeplerden dolayı lastikler genellikle imal edildikleri tarihten itibaren 4 ile 6 yıl içinde yenisiyle değiştirilmelidir. Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap