Üye CenGo Oluşturuldu: 13 Şubat, 2020 Üye Share Oluşturuldu: 13 Şubat, 2020 Birçok motorda, motor soğukken egzoz gazları emme manifoldu etrafında dolaştırılarak hava-yakıt karışımını ısıtan bir ısı kontrol mekanizmasına sahiptir. Bu sayede karışımın buharlaşması ve dağıtımının iyileşmesi sağlanmış olur. Kontrol mekanizması içerisinde yer alan termostat özelliğine sahip olan bir yay motor ısındıkça özelliğini kaybederek bağlı olduğu valfin konumunu değiştirir. Böylece egzoz gazı, motor ısındıkça doğrudan egzoz borusu ve susturucu yoluyla dışarı atılır. Termostat özelliğine sahip olan yayın uzaması ile yayın karşılığında bulunan ağırlığın da çekmesi sonucu gazı dışarı atacak olan ısı kontrol valfinin çalışması sağlanmış olmaktadır. Günümüz otomobillerinde bu işlemleri emme havası sıcaklık sensörü yapmaktadır. Gerekli bilgiler, silindirlere emilen havanın yolu üzerine yerleştirilen bu sensör yardımı ile kontrol ünitesine ulaştırılır. Periyodik bakımlarda fiziki olarak ve kontrol cihazları ile kontrolleri yapılır. Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap