Jump to content

Motorlarda 4 (Dört) Zamanın Oluşumu Nasıldır?


Yönetici
 Share

Önerilen İletiler

  • Ev Sahibi

4 (Dört) zamanlı motorların çalışabilmesi için her silindirin 4 işlemi (Emme-Sıkıştırma-Ateşleme-Egzoz) yapması gerekir. Motorlar çalışma zamanlarına göre 2 ve 4 zamanlı olarak ikiye ayrılır. Zamanların oluşumu sırasında 4 zamanlı motorda piston dört kez hareket eder, krank milinin iki devrinde bir ateşleme yapılır.

2 (iki) zamanlı motorda zamanların oluşumu sırasında piston 2 kez hareket eder, krank milinin her devrinde bir ateşleme yapılır.

Dört zamanlı bir motorda zamanların oluşumu:

Benzinli Motorda:

  • Emme Zamanı: Silindirler içerisine benzin ve hava karışımı emilir.
  • Sıkıştırma Zamanı: Benzin ve hava karışımı sıkıştırılır.
  • Ateşleme Zamanı (İş/Güç): Sıkıştırmanın sonuna doğru buji ile ateşleme yapılır. Yanma gerçekleşir. Yanma sonucu yüksek ısı ve yüksek basınç oluşur. Bu yüksek basınç pistonu hareket ettirerek krank miline güç verir.
  • Egzoz Zamanı: Yanmış gazlar dışarı atılır.

Dizel Motorda:

  • Emme Zamanı: Silindirler içerisine sadece hava emilir.
  • Sıkıştırma Zamanı: Hava sıkıştırılır.
  • Ateşleme Zamanı (İş/Güç): Sıkıştırmanın sonuna doğru njektör tarafından sıkıştırılmış havanın üzerine ince zerreler halinde mazot püskürtülerek ateşleme gerçekleştirilir.
  • Egzoz Zamanı: Yanmış gazlar dışarı atılır.
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.