Üye Savaş Gündoğan Oluşturuldu: 26 Ocak, 2020 Üye Share Oluşturuldu: 26 Ocak, 2020 Silindir dışında karışım teşkili Karbüratörlü motorlar Genellikle benzin ve metanol gibi kolay buharlaşan sıvı veya LPG ve metan gibi gaz yakıtların karbüratörde hava ile karıştırılarak silindirlere gönderildiği motorlardır. Emme manifoldunda enjektör bulunan motorlar Benzin püskürtmeli motorların ilk tiplerinden olan bu motorlarda emme kanalına veya manifolduna düşük basınçta püskürtülen yakıtın hava ile karışması sağlanmaktadır. Silindir içinde karışım teşkili Sıkıştırma zamanının sonuna doğru basınç ve sıcaklığı artan havanın içine yakıt enjeksiyonu ile sağlanan karışım şeklidir. Önceleri sadece dizel motorlarda uygulanan bu sistem son yıllarda benzin motorlarında da uygulanmaktadır (Direkt Püskürtmeli benzin motoru). GDI(Gasoline Direct Injection) sistemin yapısı Direkt püskürtmeli benzin motorunun avantajları nelerdir? Yüksek performans (yüksek tork ve güç) • Vuruntu direncinin artması (yüksek sıkıştırma oranı) • Kısılmasız emme (yüksek volümetrik verim) • Düşük egzoz gaz emisyonu • Daha düşük yakıt tüketimi • Düşük CO2 emisyonu Dizel motorda yakıt sistemi ve yakıtın izlediği yol Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap