Ev Sahibi Yönetici Oluşturuldu: 23 Aralık, 2019 Ev Sahibi Share Oluşturuldu: 23 Aralık, 2019 Audi – A3 Sportback – 1.6 TDI (105 Hp) Modelinin Teknik bilgileri, yakıt bilgisi, kaç yakıyor, vergisi ne kadar, yakıt tüketimi, hakkında her türlü bilgilere ve araca ait resimlere aşağıda ki tablodan ulaşabilirsiniz. Yeni audi a3 sportback 1.6 tdi, ilk bakışta tasarımıyla ilginizi çekiyor. İçine geçtiğinizde ise bu çekicilik devam ediyor. Günümüzde malzemeden çokça çalan markaların aksine audi a3’te bunu göremiyorsunuz. Oldukça tok ve sağlam parçalar, elinizi attığınız birçok köşede kendini gösteriyor. Otomobillerde havalandırma kanalları genellikle zayıf noktalardır ve es geçilir. Fakat bu araçta bırakın zayıflığı, aksine daha da üstüne düşülmüş ve kalite hissi yüksek ve sağlam malzeme kullanılmış. Tabi bunu araç içerisinde büyük uyumla yapmış. Bunun dışında 4 kollu direksiyon simidi, kırmızı ve beyazla büyük şıklık sunan gösterge paneli ve en çok ilgimi çeken orta konsolu oldukça başarılı buldum. Araca premium hissini veren bu alanların dışında bir yer var ki o alan eleştiri alabilir. Bahsettiğim bu parça 7 inçlik multimedya ekranı oluyor. Kontak açtığınızda çıkan ve kokpitteki tuş yardımı ile açılıp kapanması kontrol edilen bu ekran biraz emanet gibi duruyor. Yani o kadar sağlam parça arasında biraz kırılacakmış hissi veriyor. Fakat konumlandırılması, renk tonu ve kontrolünde sorun yaşamadım. Hazır multimedya sistemine girmişken aracın ses sistemine de değineyim. Bindiğim her araçta ses sistemini küçük bir testten geçiririm. E yeni audi a3 sportback‘te sonuçta genç odaklı bir araç ve bu alan oldukça önem arz ediyor. Yeni audi a3’ün ses sistemi alt ve orta seviyede oldukça başarılı ve notalar oldukça net aktarılıyor. Fakat işi daha yükseğe taşımak istediğinizde fazlasını sunmuyor. Sanırım koruma devreye giriyor ve hoparlörler zorlanmaması için sizi bu zevkten mahrum bırakıyor. E tabi bunu da opsiyon donanım paketi içerisinde yer alan bang & olufsen ses sistemi ile çözebilirsiniz ama standart ses sisteminin daha fazlasını sunmasını beklerdim. İç mekanda diğer aktaracağım nokta ise aydınlatması olacak. Audi’nin bu konuda ne kadar başarılı olduğunu bir kez daha bu yepyeni a3 modelinde görebiliyoruz. Kırmızı ve beyaz o kadar uyumlu ve dozajında kullanılmış ki bu araç içine bindiğiniz an sizi kendisine bağlıyor. Bu aracı standart kullanıcı sürdüğü zaman 6 litrenin altına düşen şehir içi tüketimini yakalayacağını düşünüyorum. Peki yol performansı ve konforu nasıl? Aslında bu aracı kullanırken en çok zevk aldığım nokta tam da burada ortaya çıkıyor. Çünkü audi a3 sportback, yoldaki yaptıkları ile tamamen genç için tasarlanmış. Önden çekişli araç olmasına ve güvenlik ön planda seyretmesine rağmen bu otomobil ne yapmak istiyorsanız onu sunuyor. Yani eğlence ise eğlence sunuyor. Yok amacınız güvenli seyirse onuda aktarıyor. Sınırları zorlayıp macera arıyorsanız onuda sunan bir otomobil. Kısaca yol dengesi başarılı otomobil. Hız performansı ise, 105 beygirlik turbo dizel motordan ne bekliyorsanız onu sunuyor. Yani ne iyi ne kötü. Zaten bu aracı alan arkadaşlar, performanstan ziyade ekonomi olduğu için bu anlamda da audi a3 sportback sizi üzmeyecektir. Son olarak bu aracı alacaklar için şunu söyleyemek istiyorum. Bu aracı opel astra, vw golf ve benzeri kompakt hb araçlar ile kıyaslamamanızı öneririm. Daha önce golf 7’de kullandım. Bu sınıfta daha premium ve daha iyisini aramak istiyorsanız tercih edilecek bir otomobil.Bunu pek söylemem, fakat yeni audi a3 sportback alınabilecek bir otomobil. Vergi artışından sonra ciddi fiyat artışı yaşamadı. Şuan 110 beygirlik seçeneği ile biraz daha performans sunuyor. Marka Audi Model A3 Nesil A3 Sportback (8V) Motor 1.6 TDI (105 Hp) Kapı 5 Güç 105 bg /3000-4000 dev/dak Maksimum sürat 195 km/saat Hızlanma 0 – 100 km/saat 10.9 saniye Yakıt deposu hacmi 50 Lt Üretim başlangıç yılı 2013 yıl Son üretim yılı 2014 yıl Kasa tipi Hatchback Koltuk 5 Uzunluk 4310 mm. Genişlik 1786 mm. aynalar dahil genişlik 1966 mm. Yükseklik 1426 mm. Dingil Mesafesi 2636 mm. Ön tekerlek izi 1536 mm. Arka tekerlek izi 1506 mm. Aerodinamik 0.30 ön çıkıntı 869 mm. arka çıkıntı 806 mm. Bagaj hacmi en az 380 Lt Bagaj hacmi en fazla 1220 Lt Motor pozisyonu Ön, enine Motor hacmi 1598 cm3 Tork 250 Nm /1250 – 2750 dev/dak Yakıt Sistemi Dizel – Commonrail Türbin Turbo kompresör / Intercooler Valf yapısı DOHC Silindir pozisyonu Inline Silindir Adedi 4.Oca Silindir çapı 79.5 mm. Silindir içi vuruş 80.5 mm. Sıkıştırma oranı 16.Şub Silindir başına düşen valf 4 Yakıt Tipi Dizel Çekiş Ön Vites sayısı (Manuel şanzıman) 6 Ön süspansiyon McPherson Ön frenler Hava soğutmalı diskler Arka frenler Disk ABS Evet Direksiyon tipi Direksiyon kutusu En az dönüş açısı 10.9 m Şehir içi yakıt tüketimi 4.6 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi 3.3 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi 3.8 Lt/100 km Emisyon Standardı EURO V CO2 Emisyonları 99 g/km Ağırlık 1260 Kg Maksimum ağırlık 1820 Kg Tavan Yükü 75 Kg Frenli treyler yükü (8%) 1700 Kg Frenli treyler yükü (12%) 1500 Kg Frensiz treyler yükü 660 Kg Römork burun yükü 75 Kg Lastik boyutu 205/55 R16 Jant Boyutu R16 Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap