Ev Sahibi Yönetici Oluşturuldu: 22 Aralık, 2019 Ev Sahibi Share Oluşturuldu: 22 Aralık, 2019 Motorun çalışma performansı yükseltmek için motora alınan havanın soğutulması gerekir. Turbonun görevi de daha fazla soğuk havayı motora göndermektir.Turbo,atık egsoz gazları kullanılarak çalişmaktadır. Havaya atılan egsoz aslında zengin enerjili bir karışımlı gazdır. Oldukça yüksek ısı enerjisine sahiptir.Normalde boşa giden bu enerjinin kullanılarak turbo sistemi geliştirilmiştir. Sistemin Çalışması Yanma odasında patlama ile yanan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz süpaplarından geçerek egzoz manifoltuna doğru itilir. Egzoz manifoldu ile egzoz arasında turbonun pervanesi bulunmaktadır. Manifoldan geçen gazın basıncı ile turbonun pervanesini döndürür. Bu yönlü pervane ile gazın önemli bir kısmı türbüne girer.Egsoz gazı bir türbini (impleeler) döndürür, türbin bir kompresöre bağlıdır. Bu şekilde kompresörü döndürerek basınçlı hava üretilir. Sistem bu şekilde çalışır.Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Bu yüzden motordan içeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur. Bu sayede de üretilen güç ve tork da fazlalaşır. Otomobiller soğuk havalarda daha iyi performans sağlar. Turbo ise daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı artırır. Bugün, turbolu benzinli motorlar temelde performans açısından değil, düşük yakıt tüketimleri dolayısıyla daha az karbondioksit çıkarmalı sayesinde azalan çevre kirliliği açısından değerlendiriliyorlar. Günümüzde, egzoz gaz enerjili turbo kullanımının temel nedeni yakıt tüketimini ve zehirli gaz çıkışını azaltıyor. Otomobilin performansını en üst noktaya çıkarabilmek için kullanılan iki farklı sistem vardır. Bunlar süperşarj ve turboşarjdır. Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süpercharger olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır. Yanma odasına alınan yakıtın tamamı silindirlerde yakılamaz. Bir kısmı yakılmadan dışarı atılır. Vakum yoluyla bir silindire alacağınız hava maksimum %110 civarındadır. Fakat çoğu binek otomobilde bu orana ulaşılamaz %95′lerde kalır. Motor kendi başına en fazla 1 atmosfer basıncında hava emdiğine göre motora daha fazla havayı göndermek için 2 yol vardır: 1. Motor hacmini artırırız. Bunu yapmak zordur. 2. Aşırı-beseme kullanırız. Aşırı besleme hava pompasıdır. Havayı sıkıştırarak motora gönderir. Bildiğiniz kompresördür. Süperşarj ile turbo şarj aynı şeyler. Aralarındaki tek fark güçlerini aldıkları yerlerdir. Kompresör havayı sıkıştırmak için gereken gücü iki şekilde alırlar. Motorun bizzat kendisinden yada motorun ürettiği sıcaklıktan yani atık gazlardan alırlar. kaynak: https://www.otoyedek365.com/turbo-nedir-supercharger-nedir/ Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap