Ev Sahibi Yönetici Oluşturuldu: 22 Aralık, 2019 Ev Sahibi Share Oluşturuldu: 22 Aralık, 2019 Turbosarjın çalışma sistemi; Eksoz gazları türbini basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık yüzde 50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar.Bir motordan alınabilecek maksimum gücü elde etmenin en iyi yolu silindirlere gönderilecek maksimum benzin ve hava karışımı ile olur.Bu işlem bir motoru güçlendirmenin bir numaraları kuralıdır.Türboşarjörler çok daha fazla hava basıncı üretirler ve motorun gücünden çok az çalarlar (teorik olarak hiç çalmamaları gerekir ama artan egsoz manifold basıncı yüzünden bir miktar egsoz silindire geri kaçarak yanmayı kötüleştirebilir). Bu trboların avantajıdır. Turbolardan daha fazla güç elde etmek mümkündür. Yani verimlilikleri süperşarja göre daha yüksektir. Turbo takılan motorda daha fazla benzine ihtiyaç duyulur..Bir turbocharger silindirlere daha fazla benzin göndermeyi sağlayamaz, bunu yapan aracın işletim sistemidir. İşletim sistemin yanı sıra da orjinal benzin pompanızın haricinde daha fazla benzini pompalayabilecek kapasitede bir benzin pompasına ihtiyaç duyulur. Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap