Ev Sahibi Yönetici Oluşturuldu: 21 Aralık, 2019 Ev Sahibi Share Oluşturuldu: 21 Aralık, 2019 tribütör kamının aşınması ile beraber avans ayarı bozulur. Her silindire aynı derece akım gönderilemez. Bu da motor performansının düşmesine neden olur. Elektronik ateşleme sisteminde sürtünerek çalışan parça olmadığından dolayı; ateşleme avansı silindirden silindire farklılık göstermez. Bu şekilde motor performansında düşme olmaz. Sürekli açılıp kapanarak çalışan meksefe ve platin klasik ateşleme sisteminde bulunurlar. Platinler zaman içerisinde meme yaparlar. Avans ayarının bozulmasına yol açmaktadır. Böylece verimin düşmesine sebep olurlar. Platinler 4 amperden fazla akımı taşıyamaz ve platin kontakları yanar. Periyodik bakıma ihtiyaç duyan klasik ateşleme sistemi bakım yapılmazsa yakıt sarfiyatının artırır, motor gücünün azaltır. Elektronik ateşleme sisteminde platin ve meksefe bulunmadığı için bakım gerektirmez. Fabrika çıkışı ayarı bozulmaz ve bakım gerektirmediği için masrafsızdır. Hareketli parçaların olmamasından dolayı paslanma, kirlenme ve yağlanma olmaz. Distribütör de manyetik ünite ve kontrol ünitesi bulunmaktadır. Klasik ateşleme sisteminde motor devri artıkça bobin gerilimi azalır. Bu istenmeyen bir durumdur. Elektronik ateşleme sisteminde primer devre akımı geçiş süresi uzatılarak yüksek devirlerde bobinin verdiği gerilimin azalmasının önüne geçilmiştir. kaynak: https://www.otoyedek365.com/elektronik-atesleme-sistemi-nedir/ Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap